فهرست

راهنمای انتخاب پارچه برای خرید پرده

پرده یکی از آن وسایلی است که بودنش به محیط زندگی یا کاری، روح و زیبایی می دهد و باعث آرامش و دلنشین شدن فضا می شود. در این نوشته می خواهیم درباره نکات مهم برای خرید پرده با شما صحبت کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین پارچه برای خرید پرده را انتخاب کنید. در خانه پرده، شما هم می توانید پرده ببینید، با مدلهای مختلف پرده آشنا شوید و زیباترین پرده ها را خریداری کنید. در این نوشته می خواهید با انواع پارچه های پرده ای و ویژگی های آنها آشنا شوید و از شما می خواهیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پرطرفدارترین پرده ها در ایران

یکی از نکات مهم برای خرید پرده، نوع و جنس پارچه پرده است. این روزها، انواع مدل پرده با جنس های مختلف در بازار موجود است و شما می توانید مدل پرده و جنسش را خودتان انتخاب کنید. پرده ها معمولا با پارچه های حریر، مخمل، کتان، ساتن، تور و… دوخته می شوند و در ایران بسیار پرطرفدار هستند.

ویژگی های پرده حریر

مهمترین ویژگی پرده حریر این است که نور طبیعی را از خود عبور می دهد. پرده حریر از تهویه هوا جلوگیری نمی کند و در نتیجه با خرید پرده حریر و نصب آن، فضای خانه شما روشن و دلنشین می شود. افرادی که به دنبال خرید پرده پذیرایی هستند، می توانند پرده حریر را خریداری کنند؛ زیرا کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد. حتی می توانید پرده حریر را بخرید و آن را با دیگر پرده ها مثل کتان، ابریشم و… ترکیب کنید تا خانه شما را گرمتر کنند. پرده های حریر بهترین گزینه برای خرید پرده اتاق کودک هستند؛ زیرا نور خورشید را مهمان فضای بازی کودک می کند و به خلاقیت و رشد ذهنی کودک کمک می کنند.

ویژگی های پرده کتان

پارچه های کتان ضخیم تر از پرده های نخی و حریر هستند و فضا را گرم می کنند. پرده کتان جلوی ورود نور خورشید را می گیرد و به همین دلیل است که به عنوان پرده اتاق خواب کاربرد زیادی دارد. پرده های کتان سریع دوخته و آماده می شوند و مدلهای مختلفی از انواع طرح دار تا ساده دارند. پرده های کتان شیک هستند و انتخاب خوبی برای دکوراسیون های خاص و جذاب به حساب می آیند. اگر به فکر خرید پرده اتاق خواب هستید و پرده کتان را انتخاب کرده اید، با تنوعی از مدلها و طرحهای پرده کتان روبرو خواهید شد و می توانید با سلیقه خودتان، زیباترین مدل پرده کتان را انتخاب کنید.

ویژگی های پرده های مخمل

پرده هایی که با پارچه های مخمل، مخمل کبریتی، مخمل نخی و جیر دوخته می شوند، ضخامت زیادی دارند و از نفوذ سرما به محیط داخل و هدر رفتن انرژی داخل محیط جلوگیری می کنند و به همین خاطر است که برای خانه های واقع در مناطق سردسیری گزینه خوبی به حساب می آیند. پرده های مخملی برای افرادی که دوست ندارند نور خورشید به محیط داخلی خانه وارد شود مناسب است و می تواند پنجره های بزرگ و سراسری را به خوبی بپوشاند.

ویژگی های پرده های پلی استر

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای خرید پرده ، پرده های پلی استری هستند که ضخامت بالایی دارند و به صورت عایق نور و صدا رفتار می کنند. این پرده ها، چربی و گرد و غبار را نیز جذب نمی کنند و به همین دلیل است که برای خرید پرده آشپزخانه ، پرده های پلی استری را به شما پیشنهاد می کنیم.

ویژگی های پرده های ابریشم

اگر پنجره ای آفتابگیر است، بهتر است پرده های ابریشم را انتخاب کنید؛ زیرا پرده های دوخته شده با پارچه ابریشم دوام بالایی دارند و نسبت به پوسیدگی نیز بسیار مقاوم هستند. پرده های ابریشمی بسیار جلب توجه می کنند و برای خرید پرده پذیرایی عالی هستند. پرده های ابریشمی برای خانه هایی که اتاق نشیمن بزرگی دارند، بسیار مناسب هستند و فضا را دلنشین و شیک نشان می دهد.

ویژگی های پرده های ساتن

یکی دیگر از پارچه های مورداستفاده برای دوخت انواع مدلهای پرده، پارچه ساتن است. پرده های ساتن زیبایی و شادابی خاصی دارند؛ اما شستشو و نگهداری آنها کمی دشوار است. پرده های ساتن را می توان در کنار پرده های کتان نصب کرد تا جذابیت بیشتری داشته باشند و براق بودن آنها به چشم بیاید. تراکم پارچه های ساتن بالا است و نور خورشید را عبور نمی دهند. پرده های ساتن برای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی بیشتر به کار می رود تا اتاق خواب، اتاق کار و آشپزخانه.

پرده های جدید با ترکیبی از پارچه های پرده ای

این روزها مدلهای جدیدی از پرده ها به بازار آمده است که از ترکیب پارچه های پرده ای ساخته شده اند. مثلا با ترکیب تور و پارچه پرده های زبرا به وجود آمده اند که ویژگی های مثبت زیادی دارند و به عنوان پرده پذیرایی و پرده محیط اداری به کار می روند.

شما می توانید انواع مدلهای جدید پرده را در سایت خانه پرده مشاهده کنید و زیباترین پرده را برای خانه خود خریداری کنید.