فهرست

جدیدترین سبک های پرده پذیرایی

یکی از قسمت های مهم در خانه پذیرایی نام دارد که در زیبا تر به نظر رسیدن محیط منزل شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

اگر توجه کنید امروزه ساختمان هایی که ساخته می شوند دارای پنجره های بزرگ و کوچک هستند تا با کمک آن ها نور به خانه تابیده شود.

برای این که محیط خانه زیبا تر به نظر برسد از پرده ها استفاده می کنند و این کار در شیک تر شدن محیط خانه به چشم بیننده کمک بسزایی می کند.

با انتخاب کردن پرده پذیرایی شیک و جذاب می توانید توجه مهمانان خود را به زیبایی های محیط خانه جلب کنید و این کار باعث می شود تا بیننده سلیقه شما را تحسین کند.

برای این که یک انتخاب عالی داشته باشید و بتوانید بهترین گزینه را در هنگام خرید و سفارش پرده مورد نظر انتخاب کنید باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

امروزه شاهد پرده هایی هستیم که دارای مدل های مختلفی هستند. برخی از افراد از پرده مدرن برای منزل خود استفاده می کنند که زبرا و کرکره ای در این دسته جای می گیرند و برخی دیگر از پرده های کلاسیک را برای پذیرایی می پسندن که می توان پرده های والان دار را در دسته پرده کلاسیک نام برد.

توجه داشته باشید که پرده های سلطنتی نیز همانند پرده والان دار در دسته پرده کلاسیک قرار می گیرد و این پرده ها برای خانه هایی که سبک دکوراسیون آن شاهانه یا سلطنتی چیده شده است بسیار مناسب می باشند؛ پس اگر خانه ای دارید که دارای سبک چیدمان آن مدرن است نمی توانید از پرده های سلطنتی به کار ببرید.

نکته بسیار مهمی که در هنگام خرید پرده باید به آن توجه ویژه ای شود سلیقه شخصی خودتان است که در موقع انتخاب مدل، رنگ و طرح پرده باید سلیقه خودتان در میان باشد تا با دوخته شدن و نصب پرده در خانه دچار پشیمانی و دل زدگی نشوید.

اگر شما نیز قصد خرید پرده پذیرایی را دارید بهتر است تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با کمک راهنمایی های ما بتوانید انتخاب خاص انجام دهید.

انواع مختلف پرده برای پذیرایی کدام اند؟

همان گونه که می دانید پرده ها انواع گوناگونی دارند و هر یک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که عموما مختص خودشان هستند.

پرده پذیرایی نیز دارای ویژگی ها و طرح های مختلفی می باشد و می پردازیم به نوع پرده هایی که برای پذیرایی مناسب و خاص هستند.

پرده های پیلی دار:

اگر در پذیرایی خود پنجره هایی دارید که دارای قد کوتاه است استفاده از پرده های پیلی دار می تواند یک گزینه عالی باشد.

پرده های والان دار یا کتیبه ای:

این پرده ها که مجموعه ای از سبک پرده کلاسیک است می تواند انتخابی باشد برای ساده پسندان، در پرده های والان دار از یک نوع پرده ساده که حریر بیش ترین طرفدار را در این قسمت به خود اختصاص داده است می توان استفاده کرد و بر روی پرده اصلی قرار داد تا زیبایی پرده را دو چندان کند؛ اگر پرده های طرح دار انتخاب شما هستند می توانید از والان های ساده برای پرده استفاده کنید تا نقش اصلی پرده با طرح والان از بین نرود و زیبایی پرده نادیده گرفته نگردد و یا اگر از پرده ساده دوست دارید بهتر است والانی انتخاب کنید که طرح دار است.

پرده رومن:

یکی دیگر از پرده هایی که باعث می شود تا در پذیرایی شما زیبایی نمایان شود پرده رومن است این پرده مدرن برای افرادی است که دکوراسیون منزل خود را به سبک ساده چیده اند و قصد دارند از پرده ای استفاده کنند که سادگی دکور منزلشان را تکمیل کند؛ باز و بسته شدن این پرده ها نیز بسیار راحت می باشد شما می توانید با کشیدن زنجیری که در کنار آن قرار دارد پرده را به شکل کرکره جمع کنید.

پرده زبرا:

این پرده یکی از پرده های پر طرفدار می باشد که به راحتی می توان ورود نور را با کمک پرده زبرا کنترل کرد. زبرای طرح دار یک انتخاب مناسب برای پذیرایی به حساب می آید.

پرده های پانچ:

پرده پانچ برای پذیرایی هایی که مناسب است که برای چیدمان دکور از رنگ های متنوع استفاده شده است زیرا در پرده پانچ تنوع رنگی بسیاری دیده می شود پانچ به دلیل داشتن چین های عمیق یک انتخاب مناسب برای پذیرایی می باشد زیرا زیبایی را به رخ بیننده می کشد.

اما نکته ای که در این میان به وجود می آید این است که چه نوع پرده ای برای افرادی مناسب است که دوست دار دکوراسیون سلطنتی هستند؟

باید بگویم افرادی که دوست دارند پرده پذیرایی انتخاب کنند که زیبایی دکور کاخ نشینی را افزایش دهد بهتر است به سمت پرده مدرن نروند زیرا در این زمینه هیچ گونه کاربردی نمی باشند.

برای تکمیل دکور خود بهتر است از پرده های کتیبه دار و سلطنتی استفاده کنند.

پارچه های مناسب برای دوخت پرده پذیرایی

پارچه در دوخت پرده پذیرایی بسیار مهم می باشد اگر از پارچه های با کیفیت پایین پرده ای برای پذیرایی دوخته شود ممکن است حالت اصلی خود را حفظ نکند و با گذشت زمان بی کیفیتی پارچه نیز با شسته شدن نمایان شود.

برخی پارچه هستند که اگر از نوع با کیفیت آن تهیه شود می تواند ظاهری زیبا ایجاد کند که محیط خانه شما را نیز زیبا نشان می دهد. این پارچه ها به شرح زیر هستند…

  • پارچه کتان: پارچه های کتان را می توان به راحتی در بازار تهیه کرد این نوع پارچه دارای ضخامت بالا می باشد و برای پرده هایی که از پارچه کتان دوخته می شود دیگر نیاز به آستر نخواهیم داشت؛ اگر در خانه شما نور ورودی بسیار زیاد است برای کنترل کردن نور پرده از جنس کتان یک گزینه عالی محسوب می شود.
  • پارچه مخمل: یکی از بهترین گزینه ها در میان پرده های مناسب پذیرایی پرده دوخته شده با پارچه مخمل می باشد که می تواند به تنهایی نیمی از زیبایی پذیرایی را تکمیل کند.

قصد ما آشنا کردن شما عزیزان با انواع مختلف پرده پذیرایی می باشد امیدواریم با خواندن این مطالب بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.