فهرست

هرآنچه باید درمورد پرده برقی بدانید

وجود پرده یکی از نیاز های اساسی هر منزلی به حساب می آید به صورتی که نبود آن می تواند دکوراسیون منزل را مختل نماید بنابرین خرید پرده به عنوان نیاز های اصلی هر خانواده محسوب می گردد.

پرده انواع مختلفی دارد و هر کس با توجه به سلیقه و بودجه خود می تواند از آن خرید نماید و با پوشش دهی پنجره های خود زیبایی را به محیط خانه ببخشید.

پرده برقی یکی از مدل هایی است که اکثر مردم از زیبایی و کاربرد آن لذت برده و مورد سلیقه همگان قرار گرفته است.

در سال های گذشته خرید پرده برقی برای خانواده های مرفه جامعه امکان پذیر بود و هر شخصی که در منزل خود از این نوع پرده استفاده می کرد جزء مرفهمین خانواده محسوب می شد.

اما در سال های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی شرکت ها توانسته اند موتور های این گونه پرده ها را به گونه ای طراحی کنند تا با همان عملکرد قیمتی مناسب نیز داشته باشد.

بنابرین در حال حاضر داشتن یک پرده با کارکرد برقی برای هیچ شخصی آرزو نمی باشد و همگان می توانند از این مدل ها خریداری کرده و زیبایی خاصی را به منزل خود ببخشند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی می باشید که مایل به خرید پرده برقی شده اید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

دلایل محبوبیت پرده برقی

همانطور که گفته شد پرده یکی از نیاز های اساسی هر منزلی می باشد و همه به هر نحوی برای حفظ حریم خصوصی خود ملزم به خرید و نصب پرده می باشند، بنابرین چه بهتر که بتوانیم از پرده های لوکس با قیمت مناسب برای زیبای منزل استفاده نماییم.

پرده هایی که در حال حاضر به روی کار آمده اند برای زیبا تر شدن از پارچه های چند لایه و سنگین تولید شده اند که جا بجایی آن می تواند کاری بسیار دشوار نیز باشد.

یکی از دلایل محبوبیت پرده برقی راحتی در جا بجا کردن پرده می باشد، شما می توانید با نصب این گونه پرده ها به روی پنجره خود به راحتی با ریموت کنترل تعبیه شده و حتی موبایل خود اقدام به باز و بسته کردن پرده نمایید و نور دهی منزل خود را کنترل کنید.

و اما در خانه های امروزی با دکوراسیون خاص خود و به روی کار آمدن مبل های بسیار سنگین جا بجا کردن پرده های پشت آن کاری بسیار دشوار به نظر می رسد که با نصب این مدل پرده های برقی کار برای ما آسان شده و نیاز به جا به جا کردن مبل ها نمی باشد.

یکی دیگر از دلایل فروش بالای این مدل پرده برای تداوم عمر پرده نیز می باشد، اگر دقت کرده باشید برای کنار کشیدن پرده های سنگین نیاز به قدرت و سختی بسیار می باشد و در این حین ممکن است بند های کنار پرده و خود بافت پارچه نیز آسیب ببیند.

اما با به روی کار آمدن ریموت کنترل ها و برقی شدن پرده ها این خطرات کاهش پیدا کرده و شما می توانید از پرده خود در سال های طولانی استفاده نمایید.

و اما ارزان بودن موتور های نصب شده به روی پرده برای برقی شدن نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت می باشد، زیرا شخصی که هزینه میلیونی برای خرید یک نوع پرده کرده است مسلما برای با دوام کردن آن هزینه ی اندکی نیز متقبل خواهد شد.

شما می توانید با پرداخت هزینه ای بسیار کمتر از خود پرده عمری طولانی و در عوض لوکس بودن را به پرده خود ارزانی کنید.

برقی کردن انواع پرده

چه نوع پرده ای را میتوان برقی کرد

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کدام یک از مدل های پرده قابلیت برقی شدن را دارا می باشد و آیا پرده شما توانایی برقی شدن را نیز دارد؟

ما باید به شما بگوییم که اکثر پرده ها قابلیت برقی شدن را دارند، پرده ها عموما به دو صورت می باشند بالارو و بقل باز شو.

پرده های بالارو شامل زبرا، پوستر و غیره می باشد، این گونه پرده های بالارو همه قابلیت برقی شدن را دارند و می توان از آن ها استفاده نمود.

نکته قابل توجه این می باشد که هر چه میزان ارتفاع و‌ سنگینی پرده بیشتر باشد نیازمند موتور های قدرتمند تر نیزمی باشد.

بنابرین موتوری که به روی پرده کوچک اتاق نصب می شود نمی توان برای پرده های بزرگ سالن مناسب باشد.

مدل پرده بعدی کنار رو می باشد، این مدل پرده ها همگی می توانند برقی شوند و موتور های آن ها با توجه به سنگینی پارچه و ارتفاع، ابعاد آن متفاوت می باشد.

پرده های پنجره های بزرگ و دو بلکس به موتور و ریل قدرتمند تری برای جا بجا شدن نیاز دارد.

مدل بعدی پرده، پرده هایی است که از وسط جمع می شوند و اکثر از پارچه های ضخیم و گران تولید شده اند، خوشبختانه می توانیم بگوییم این گونه هم مانند نمونه های قبل توانایی برقی شدن را دارند و شما نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

قیمت پرده برقی چقدر است

قیمت پرده برقی یکی از سوال هایی است که می تواند ذهن شما را درگیر نماید، حتما پیش خود فکر می‌کنید چنین کارکردی به طور حتم قیمت بالایی دارد.

قیمت پرده بستگی به نوع و جنس موتور به کار رفته در آن دارد ، ولی قیمت تمام شده موتور حدود یک چهارم خود پرده می باشد.

اگر بخواهیم به طور واضح برایتان شرح دهیم، شما می بایست هزینه همان پرده خود را با هر نوع سبک و مدلی پرداخت نمایید و تنها یک چهارم همان مبلغ را خرج برقی کردن آن نمایید.

با این اوصاف کار عاقلانه ای به نظر می رسد که در عوض خرج کردن هزینه ی بالایی برای پرده، مبلغ ناچیزی برای برقی نمودن آن تقبل کرد تا عمر مفید پرده نیز افزایش پیدا کند و طی سال های اندکی خراب نگردد.

موتور و ریل پرده چگونه کار میکند؟

پرده برقی از طریق سه دستگاه کنترل می شود:

  • ریل
  • موتور
  • ریموت کنترل

این سه عضو باعث می شوند تا پرده شما به راحتی کنار رفته و نور آفتاب زینت بخش منزل شما گردد.

موتور هنگامی که به برق متصل می گردد و شما از طریق ریموت کنترل اقدام به جا بجای پرده می کنید، پرده ها از طریق ریل تعبیه شده کنار رفته و کارکرد دستگاه تکمیل خواهد شد.

نکته قابل توجه برای خرید این وسایل این می باشد که هنگام خرید به شرکت سازنده آن ها توجه نمایید، زیرا هر سه دستگاه باید از یک شرکت خریداری شده و کار کرد آن ها باهم هماهنگ شود.

همچنین به این نکته توجه نمایید تا هنگام خرید گارانتی و برگه خرید را دریافت کرده تا درصورت بروز مشکل بتوانید آن را پیگیری کنید.

پرده برقی

چند نوع ریل پرده داریم؟

شما به هنگام خرید باید توجه داشته باشید تا از کدام مدل خریداری می نمایید.

به طور کل ریل دو نوع سیمی و گیر بکسی را شامل می شود.

در نوع سیمی برای جا بجا کردن پرده  از یک سیم و دو قرقره استفاده می شود که به هنگام حرکت، سیم به روی قرقره جا بجا می شود و باعث کنار رفتن پرده نیز می شود.

از این مدل در پرده های کنار باز شو و همچنین وسط باز شو استفاده می شود.

در نوع گیربکسی ریل، برای جا بجا کردن پرده از یک تسمه استفاده می شود، این مدل دارای یک قرقره متصل به گیربکس می باشد و به راحتی پرده را جا بجا می نماید.

نوع ریل گیربکس دارای قیمت بیشتری بوده و مسلما کارکرد آن بهتر نیز می باشد.

چند نوع موتور پرده داریم؟

موتور های پرده برقی همانند ریل های آن دو نوع می باشد ، سیمی و گیربکسی

در نوع سیمی آن مانند پرده های معمولی به جای نخ از سیم استفاده شده و از طریق برقی بودن این سیم جا بجا می شود و باعث حرکت کردن پرده نیز می شود.

این مدل به دلیل استفاده از سیم صدای زیادی داشته و ممکن است بسیاری از افراد آن را مورد پسند قرار ندهند.

این مدل در پرده های کنار رو و وسط باز شو نیز کاربرد دارد.

نوع دوم موتور گیربکسی می باشد، در این مدل موتور مستقیما باعث حرکت کردن پرده می شود و از طریق اتصال مستقیم به ریل باعث حرکت پارچه ها نیز می شود.

این مدل صدای کمتری نسبت به سیمی دارد و آرامش افراد را مختل نمی سازد.

نکته قابل توجه این می باشد این مدل موتور برای هر لایه پرده جدا نصب می شود و نمی تواند چند لایه را با هم جا بجا کند.

موتور گیر بکسی برای پرده های کنار رو و وسط باز شو کاربرد دارد‌.

نوع سوم موتور به صورت مخفی می باشد که در پرده های بالارو قابلیت اجرا دارد.

امیدوارم با خواندن مطالب فوق کمکی به شما در خرید پرده برقی کرده باشیم و بتوانید انتخاب درستی نیز داشته باشید.