فهرست

اهمیت استفاده از پرده در آشپزخانه

خانه در زندگی هر کسی مهم ترین مکان به شمار می رود، زیرا هر انسانی بیشترین زمان عمر خود را در آن طی می کند و مکانی برای آرامش و محیط امن و آرام هر کسی در زندگی اش است.

به همین علت افراد سعی می‌ کنند تا به خانه خود اهمیت بیشتری بدهند و تمرکز بیشتری را روی دکوراسیون و حال و هوای آن داشته باشند، همچنین مهم ترین قسمت هر خانه یا اصطلاحت قلب هر خانه آشپزخانه آن خانه است.

ما بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانیم، برای کار هایی مثل غذا خوردن، غذا پختن، جمع های خانوادگی و کارهای دیگر در آنجا انجام می دهیم، غذا خوردن و غذا پختن عموما برای همه بسیار مهم می باشد و دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه خانه نیز اهمیت زیادی دارد.

بسیاری از افراد برای دیزاین خانه خود از کسانی که در این زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون تخصص دارند کمک می گیرند تا بتوانند به نحو احسن از پس این کار مهم و ظریف بر بیایند.

 معرفی پرده آشپزخانه

پرده در قسمت‌ های مختلف خانه استفاده می شود از جمله هال، اتاق خاب و غیره اما پرده های قسمت های مختلف خانه بجز آشپزخانه به علت کم بودن چربی و رطوبت حاصل از پخت و پز پرده سریعاً کثیف نمی شوند اما در آشپزخانه بدلیل رطوبت و چربی زیاد پرده باید فاکتور های خاصی را داشته باشد.

شما باید پرده متناسب با شرایط آشپزخانه را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، همچنین باید توجه داشته باشید تا پرده آشپزخانه در عین زیبایی باید ساده  نیز باشد و یراق و آویز خاصی نداشته باشد، تا برای شستشوی آن به مشکل نخورید و هم اینکه پرده‌ هایی با یراق آلات بسیار ممکن است مشکلاتی را در آشپزخانه به وجود بیاورند.

پرده آشپزخانه

انواع پرده های جدید آشپزخانه

از انواع پرده های مورد استفاده در آشپزخانه می توان به شید، اسکرین، زبرا، پرده های پارچه ای همچون حریر، تور، تترون و دیگر پارچه های پرده ای اشاره کرد که در ادامه هر یک از آنها را بررسی خواهیم کرد.

امروزه پرده هایی که رولی هستند بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته اند زیرا در آشپزخانه خطر اتش سوزی وجود دارد این پرده ها امکان این اتفاق نا گوار را تا حد بسیار زیادی کم کرده اند.

پرده های اسکرین نوعی از پرده‌های رولی می‌ باشند که ظاهر شفاف و نفوذ پذیر دارند، به طور کلی به این نوع پرده؛ پرده های اسکرین خورشیدی گفته می‌شود، زیرا با فیلتر کردن اشعه های مضر خورشید باعث می شود تا تنها اشعه های مفید و گرمای خورشید به داخل خانه راه پیدا کنند.

از مزیت های پردهای شید و زبرا می توان به زیبایی، طرح و رنگهای بسیار متنوع و شیک، پارچه های مقاوم، کنترل کردن نور خورشید و همچنین برخوردار بودن از سیستم مکانیزه برای بعضی از آنها که بدون دخالت دست و با ریموت کنترل تنظیم می شوند اشاره کرد.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب پرده طرح پرده زبرا این است که طرح هایشان چاپی می باشد و از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و شما می‌توانید آنها را در هر رنگ و طرحی که دوست دارید تهیه کنید و آشپزخانه خود به کار ببرید.

 

پرده های آشپزخانه مدرن

امروزه به دلیل این که بیشتر افراد به دنبال سبک های مینیمال و کلاسیک برای استفاده کردن در دکور خانه هایشان هستند وسایل مختلف خانه ها به این سمت سوق پیدا کرده است همچنین پرده های آشپزخانه نیز از این قائده مستثنا نبوده اند و شکل و شمایل دیگر به خود گرفته اند.

امروزه از پرده های معمولی که در بالا جمع می‌ شوند به عنوان پرده های مدرن یاد می ‌شود از انواع این برنامه می توان به پرده های شید، اسکرین و زبرا اشاره کرد که شاخص ترین این پرده ها می باشند.

چنانچه قصد خرید پرده برای آشپزخانه خود را دارید به شما توصیه می شود تا از این پرده ها بجای پرده های قدیمی پارچه ایی استفاده کنید، زیرا مزایای بیشتری دارند و همچنین زیباتر هستند و می‌توانند آشپزخانه شما را چندین برابر زیباتر کند.

یکی از مزایای مهم و قابل توجه این پرده ها این است که چنانچه فرزند کوچکی در خانواده داشته باشید دیگر نیازی نیس تا نگران کشیدن پرده توسط کودکانتان باشید این پرده ها کاملا مناسب خانه های دارای فرزند می باشند.

نکات مهم در انتخاب پرده آشپزخانه

از نکات مهمی که در انتخاب پرده هر فرد باید به آن توجه کند این است که آشپزخانه یک جای مرطوب و چرب می باشد و ممکن است که پرده های آشپزخانه شما بسیار سریعتر از قسمت‌های دیگر خانه تان کثیف شود و نیاز به نظافت داشته باشد.

پس با توجه به این موضوع شما باید از پرده هایی استفاده کنید که کمترین چربی، گرد و غبار و رطوبت را به خود جذب کند و همچنین نسبت به اشتغال و آتش گرفتن نیز مقاوم تر باشد و باید پرده شما به راحتی نصب شود و شرایط شستشوی ساده ای داشته باشد.

پرده هایی که از جنس پلی استر هستند در مقابل اشتعال مقاموت زیادی دارند و شما می توانید به راحتی در آشپزخانه خودتان از آن ها استفاده کنید.

همچنین اگر شما حریم شخصی خانه برایتان اهمیت دارد باید از پرده استفاده کنید تا از پنجره داخل خانه تان دید خارجی نداشته باشد، همچنین با داشتن پرده میتوانید تا نور ورودی به خانه تنظیم کنید و هم آنقدر نوری که  به آن احتیاج دارید را وارد خانه ‌و اشپزخانه خودتان بکنید.

همانطور که در بالا گفته شد پرده یک بخش مهم جدا نشدنی هر خانه ای می باشد و شما باید تمرکز و دقت زیادی را به آن اختصاص دهید و آن را طوری انتخاب کنید که احساس آرامش بیشتری را به خود خانه تان منتقل کنید.

پرده های سفید و رنگ روشن باعث می شوند تا آشپزخانه شما دلباز تر بنظر بیایند و فضا بزرگتر بنظر برسد، اما چنانچه شما علاقه به رنگ های تیره علاقه داشته باشید و بخواهید رنگ پرده های خانه تان تیره باشد نیز می توانید از رنگ های تیره برای پرده خود استفاده کنید و میزان تاریکی بیشتری را به خانه خود بدهید.

همچنین امروزه پرده ها در رنگ ها و طرح های متنوع و بسیار مختلفی تولید می شوند و می توانند هر نوع سلیقه ایی را اشباع کنند، شما می توانید با هر نوع سلیقه که دارید به مراکز فروش پرده بروید و پرده مورد نظر خودتان را خریداری کنید و دکوراسیون خانه تان را آنطور که دوست دارید طراحی کنید و آرامش را به خود خانه و خانواده خود هدیه کنید.

 همچنین امروزه به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا کسب و کارهای آنلاین بسیار گسترش یافته اند و افراد زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند و بسیاری از افراد کسب و کار های خود را به صورت آنلاین نیز ادامه می دهند.

یکی از مشاغلی که توانسته خود را با شرایط کنونی به خوبی وفق دهد پرده فروش ها هستند و شما می توانید به راحتی تنها با داشتن ابعاد پنجره خود پرده مورد نظر خود را بسیار راحت و سریع خریداری کنید و در خانه خود بمانید و منتظر آماده شدن پرده های تان باشید.

با خرید اینترنتی شما می توانید طرح ها رنگ ها و قیمت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین انتخاب را در خرید پرده های آشپزخانه خود داشته باشید.

در قیمت پرده های آشپزخانه مواردی همچون ابعاد پنجره مورد نظر، متریال بکار رفته در پرده، جنس پرده و غیره تاثیر گذار هستند و ممکن است تا قیمت را بالا یا پایین تر ببرند.

همچنین سفارشی بودن پرده های شما ممکن است تا قیمت پرده ها را مقداری بیشتر بکند و شما هزینه بیشتری را پرداخت کنید اما در عین حال شپا به مقصود خود رسیده ایید و پرده های دل خواه خود را خریداری کرده اید که ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد.