فهرست

تفاوت پرده کرکره زبرا و کرکره شید چیست؟

امروزه پرده ها جزو اصلی ترین وسایل دکوراسیون خانه به شمار می روند که با توجه به این موضوع انواع مختلفی از آن ها برای تمامی سلیقه ها طراحی و تولید شده است.

به طور کلی پرده ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را به شما ارائه خواهند داد. هر مدل از پرده ها ی مختلف دارای طراحی و متریال مخصوص خود هستند، تنوع در این محصولات باعث شده است تا افراد به راحتی با توجه به شرایط پرده مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

خوب است بدانید که طراحان هر پرده را برای مکان مخصوص به خود تولید می کنند که باعث گسترش تنوع در مدل های مختلف آن ها شده است. یکی از مدل های پر طرفدار پرده، پرده کرکره‌ای است که از انواع مختلفی مانند پرده شید و پرده زبرا برخوردار است.

اگر می خواهید تفاوت این دو مدل پرده را بدانید و با کاربرد آن ها آشنا شوید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

انواع پرده کرکره ای

همان طور که قبلا توضیح دادیم پرده کرکره ای در انواع مدل های مختلفی ساخته شده اند که پرده زبرا و پرده شید دو تا از مدل های پر طرفدار و زیبای آن می باشند.

از دلایل معروفیت این مدل از پرده های کرکره ای در صنعت دکوراسیون داخلی، این است که بسیار برای خانه های کوچک و محیط مسکونی و اداری که از فضای کم برخوردار هستند مناسب می باشند.

علاوه بر آن این مدل پرده ها تنها مختص به یک مکان خاص و یا فقط پرده خانگی نیستند بلکه آن در هر محیطی می توانند قابل استفاده باشد. همچنین بر خلاف پرده های پلیسه ای فضای کمتری را اشغال خواهند کرد و شما می توانید آن را به طور کامل جمع کنید. اگر پنجره های شما در قسمت های کوچک و باریک خانه قرار گرفته است این مدل پرده برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

از دیگر دلایل آن این است که وجود رنگ بندی های مختلف در این مدل های پرده کرکره ای زیاد و متفاوت است که برای تمامی سلیقه ها نیز مناسب می باشد و نیز با هر فضایی کاملا ست می شوند.

آشنایی با پرده زبرا

پرده زبرا یا پرده دبل رول که جزو مدل های پرده کرکره ای به حساب می آید از جنس هایی مانند تور و پارچه ساخته شده است که به شکل راه راه طراحی می شود.

به طور کلی پرده زبرا از دو قسمت و لایه شکل می گیرد که در انواع طرح و رنگ های مختلف و زیبا تولید می شوند. همچنین نکته قابل توجه از این مدل پرده کرکره ای این است که به دلیل داشتن دو لایه و شکل دوبل خود یک نمای سایه روشن به پرده می دهد.

با استفاده از این نوع پرده پر کاربرد می توانید به راحتی درصد نور و روشنایی طبیعی را مدیریت کنید چرا که شما می توانید در صورت نیاز پرده را به طور کامل جمع کنید.

از دیگر ویژگی و خصوصیت های بی نظیر پرده زبرا این است که به دلیل به کار رفتن جنس با کیفیت و متریال مناسب از دوام و مدت عمر زیادی برخوردار است.

به راحتی می توانید خود آن را در مدت زمان بسیار کم، نصب و بر پنجره مکان مورد نظر مونتاژ کنید. در صورت تمایل می توانید مدل های برقی و ریموت کنترلی آن را انتخاب کنید.

با توجه به این موضوع اگر قصد خرید پرده زبرا را برای پنجره خانه خود دارید باید بدانید که پرده زبرا در دو مدل طراحی شده اند؛ مدل اول با زنجیر و با دست کنترل و باز و جمع می شود و مدل دوم نیز به شکل موتوری، برقی و با ریموت کنترلی می باشد.

که در قسمتی از این نوع مدل پرده یک موتور بسیار ریز و کوچک قرار گرفته است که به شما کمک می کند تا به صورت اتوماتیک از فاصله دور نور و روشنایی محیط خانه خود را مدیریت کنید و پرده خود را به بالا و پایین ببرید.

همان طور که قبلا نیز گفتیم، شما قادر خواهید بود طرح پارچه پرده را به هر شکلی که مد نظرتان است؛ سفارش دهید. طرح های پرده توسط فناوری دیجیتال به زیبا ترین و با کیفیت ترین شکل ممکن و با در نظر گرفتن مد روز، طراحی خواهد شد.

آشنایی با پرده شید

پرده شید نیز یکی دیگر از مدل های پرده کرکره ای می باشد که این نوع طرح از پرده به دلیل داشتن تنوع در رنگ و نصب راحت آن برای مکان هایی مانند رستوران ها، هتل ها و محیط های اداری بسیار مناسب و شیک هستند.

این مدل پرده نیز شامل دو نوع طرح ساده و شکل دار می باشد. وجود طرح و شکل های مختلف در این مدل از پرده شید بسیار زیاد و متفاوت است که برای تمامی سلیقه ها نیز مناسب می باشد.

خوب است بدانید که اگر می خواهید از پرده طرح دار شید برای اداره، دفتر کار یا شرکت استفاده کنید، می توانید هر الگو، آرم یا لوگویی که می خواهید را برای طرح پارچه چاپ دیجیتالی انتخاب کنید.

علاوه بر آن زیاد بودن رنگ بندی در این مدل از پرده به قدری زیاد است که حتی اگر شما علاقمند به پرده های بدون طرح هستید، می توانید طرح ساده و مدرن برای پارچه پرده خود انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر به زیبایی و همخوانی رنگ های محیط خانه خود اهمیت می دهید، خوب است که رنگ مناسب را برای پارچه پرده انتخاب کنید، چرا که رنگ ها به شکل گیری زیبایی نمای خانه شما کمک فراوانی می کند.

در یک طرف از کناره های هر دو مدل از پرده شید زنجیری وجود دارد که به شما کمک می کند تا پرده را به بالا و پایین بردن جا به جا کنید.

پرده های شید دارای جنس های مختلفی مانند پنبه، کتان، پلی استر، بامبو و… ساخته می‌شوند که هر کدام از آن ها شفافیت و ضخامت خاص خودشان را دارند.

منظور از ضخامت و شفافیت بیش تر یا کم تر این است که هر چقدر دارای ضخامت زیاد باشند و شفافیت کم تری داشته باشند، نور به مراتب کم تری را از خود عبور می دهند.

همچنین نکته ای که در ارتباط با ضخامت این پرده مهم است، این می باشد که برخی از آن ها دارای یک فوم هستند که همین موضوع باعث ورود نور کم تر به محیط می شود.

معمولا در انتخاب هر نوع پرده باید به این نکته توجه کرد که تا چه مقدار برای ما قابل استفاده خواهد بود و دربرابر شستشو و گرد و غبار آسیبی به آن وارد می شود یا خیر.

خوشبختانه پرده شید به دلیل ساخته شدن از جنس و متریال باکیفیت از طول عمر بالایی برخوردار است. همچنین مونتاژ این مدل از پرده کاملا آسان و راحت می باشد.

از دیگر مزایای این پرده این است که پس از تمیز کردن و شستشو احتیاجی به اتو کردن نیز نخواهد داشت.

تفاوت پرده زبرا با پرده شید در چه چیز می باشد

این دو پرده در بسیاری از موارد مانند هم می باشند و تنها نکته ی مهمی که میان این دو تفاوت ایجاد می کند و آن ها را از هم جدا و متفاوت می سازد، فقط آن است که پرده شید مانند پرده زبرا از خاصیت سایه روشن برخوردار نیست و تنها با بالا و پایین کردن آن می توانید نور محیط مورد نظر را مدیریت کنید.

پرده کرکره برای کدام فضا ها مناسب است

همان طور که قبلا نیز گفتیم پرده های کرکره ای برای تمام مکان ها مناسب هستند، به خصوص اگر فضای کوچکی دارید و نمی خواهید قسمت قابل توجهی از آن را به پرده اختصاص دهید، این مدل از پرده برای محیط مورد نظر شما بسیار مناسب خواهد بود.

بهتر است برای محیط اداری از پرده اداری مخصوص انتخاب شود که ما به شما پیشنهاد می دهیم تا از پرده کرکره ای استفاده کنید.

برای مثال پرده زبرا  می تواند گزینه خوبی برای دفتر کار شما باشد. زیرا شما در انتخاب پرده اداری باید به این نکات توجه داشته باشید که می خواهید چه مقدار از روشنایی و نور مستقیم خورشید را بپوشانید.

علاوه بر آن می توانید از پرده شید استفاده کنید که به بهترین صورت می تواند، در هر فصل های سال عایق مناسبی در مقابل سرما و گرما دفتر کار شما باشد. خرید پرده شید یکی از بهترین گزینه ها برای محیط کاری مثل دفتر ها، هتل ها و دیگر مکان ها می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید پرده کرکره

برای خرید پرده کرکره ای مناسب باید این به این نکات مثل، نوع پارچه، خصوصیت پرده، رنگ پرده، جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و مدیریت روشنایی و نور خورشید دقت کافی داشته باشید و با توجه به سلیقه خود طرح و رنگ پرده را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که پارچه های مناسب برای پرده کرکره ای شامل؛ آلومینیوم، رزین یا پلی استر هستند که این نوع پارچه ها بیشتر برای مدل های پرده زبرا و پرده شید استفاده می شود.

از کجا پرده کرکره بخریم

یکی از سوال هایی که ذهن خریداران را به خود مشغول می کند این است که از کجا پرده کرکره ای باکیفیت تهیه کنیم. اگر قصد خرید پرده کرکره ای را دارید می توانید به وبسایت خانه پرده مراجعه کنید که از تنوع کالایی بالایی برخوردار است.